donderdag 18 augustus 2016

Timo's Taal #6

De waarheid komt uit een kindermond. En veel leutigheden ook. Hierbij een kleine bloemlezing van de voorbije maanden:

De Karrewieters hebben onze school goed gevonden op televisie!
In Timo's universum zweven de zesdeklassers van zijn school ergens op de antenne. De verbazing op zijn gezichtje toen hij de kinderen herkende - goud waard!

Twee keer is leuker dan één keer. 
Timo kwam te weten dat we twee keer zouden overnachten in Sunparks, en hij keurde het goed.

Da's zo warm als de binnenkant van een vulkaan.
Hij dekte me toe met twee fleece dekentjes, omdat ik ziek was.

De andere landen mogen ook niet meer meespelen!
In het hoofd van onze zoon zijn de Rode Duivels wereldkampioen.
Of hij kan niet goed tegen zijn verlies, en projecteert dat. Dat kan ook.

Een nieuwe splinterslee.
Ik veronderstel dat hij het net anders bedoelde.

Konijnvis.
Tonijn.

Rozebottenthee.
Een vriendinnetje van hem noemt dat prinsessenthee. Ik zie de link. 

Amélie, ik vind het niet lief dat je je boterhammen op de vloer gooit, maar ik vind het wel lief dat je 'broer' hebt proberen te zeggen.
Hij is plichtsbewust en in de wolken omdat zijn zus 'buh' zei. Hartjes. Toch?



1 opmerking:

  1. heel leuk allemaal.
    Het ketnet-verhaaltje vind ik echt wel hilarisch. Toch goed gedaan van de school, goede uitleg. Is te gebruiken in de lessen actua (hopelijk niet :-) )

    BeantwoordenVerwijderen