donderdag 9 juni 2016

Noa pants

Marte van Compagnie M is volop op dreef. Omdat ze naar haar gevoel niet snel genoeg nieuwe patronen op de markt kan brengen - zo veel ideeën, zo weinig tijd (wie kent dat niet?) - besloot ze om een subcategorie aan patronen op de markt te brengen. Rechttoe, rechtaan, maar wél met de typische Compagnie M-twist.
Enter zomerbroek Noa.

Het is een heerlijk broekje zonder veel franjes, met een superleuke zak, waar je je creativiteit op kunt botvieren. Spelen met contrasten, structuren, paspel... Het kan allemaal! Ik heb er ondertussen drie gemaakt, en ik krijg steeds meer ideeën om een specialleke toe te voegen aan de zakken.

De zoon kreeg een short. Heupbreedte 3 jaar, en lengte 5 jaar. Meet zeker je kindje op vooraleer je een broek uittekent, zo kom je tot het beste resultaat!
En sorry, blijkbaar is zwart-wit gespikkeld écht niet de beste teststof, maar ik vind de broek zo tof geworden, dat ik jullie toch met foto's overlaad.

Durft hij?

 Ja hoor. Splatsj!

 En spring!

En wandel!

Wandel diep!

En giet dan toch maar die laarzen leeg. Gniffel. Hashtag geslaagde moeder.


En zie eens wat een tof broekje het geworden is. Dit was mijn derde, dus ik stond al wat foliekes toe. De zwarte stof heb ik eerst in plooien gestreken en gestikt, vooraleer er mijn flapdeel uit te knippen. Het staat heel chic, geloof me. Op mijn woord dan, want op de foto's is dat helemaal niet zichtbaar. Gniffel bis.

Onderaan werkte ik de pijpjes af met paspel in plaats van een zoompje, en ik voegde ook een valse gulp toe. Maakt het wat jongensachtiger, vind ik.

Oh, ik zou duizend poepjesfoto's maken.  Zie toch eens hoe schoon. Het broekje hé. Maar het poepje toch ook.




Als je dacht dat de dochter er voor Piet Snot bijzat, zo een paar foto's hoger, da's niet waar. Ook zij heeft een Noa aan. (Teruggescrolld? Haha, goed zo!) Helaas heb ik daar geen deftige foto's van. Het kind trekt zich op, maar blijft dan op haar knieën zitten. Niet ideaal om een broek te fotograferen.

De beste foto's zijn deze hieronder. Ze staat er precies een beetje pips op, en dat kan wel kloppen, want ze voelt zich een beetje misselijk. Dat weet ik, omdat ze een uurtje later een beetje overgaf op ons bed. Allez ja, in mijn hand. En daarna heeft de echtgenoot haar op de grond gezet. Op het tapijt. En toen vond God het een goed moment om ons te straffen voor ons luie-baby-eten. In een mum van tijd had ik overvolle handen met halfverteerde smurrie die nóg meer stonk dan toen ik het in de microgolfoven opwarmde. Na wat hysterisch gekrijs van mijn kant en lichtelijke paniek in de ogen van de echtgenoot - de conversatie ging zowat als volgt: "Doe dan iets!" "Ja, wat dan?" "Eh, ... Serieus? Pak haar vast!" -, trapte de echtgenoot behoorlijk ninjagewijs de deur in ('t is te zeggen, met zijn hiel duwde hij de klink naar beneden, want zijn handen hielden het kind zowat een meter voor hem uit), en op de trap mocht ze haar maag verder ledigen. De broek bleef niet gespaard.


Deze foto's dateren van vóór haar middagmaal en hebben dus niets met de zaak te maken. Je kunt er haar broek op zien, en da's het belangrijkste.

 't Is voor de broek ze, dat we die foto online zwieren. Gniffel tris.
Dochterlief kreeg een maatje 2 jaar, met lengte 1 jaar. Blijkbaar is't gewoon een dikske, want die lengte was nog steeds ruim. Een elastiekje in de zoom loste dat probleem op, en haar broek gaat zeker nog een paar maanden mee.


Haar laatste broek - feitelijk de eerste die ik naaide - daar is het helemaal triestig gesteld met de beelddocumentatie. Meer dan deze foto kan ik u niet geven. En dan te zeggen dat ze die achterstevoren aanhad (niet mijn fout!), en ik dat te laat gemerkt had (wel mijn fout...). Maar ze is er schattig mee, dat wel.

Conclusie: Noa is een snel-klaarproject met weinig keuzestress en voldoende mogelijkheden om creatief te zijn, waar jongens en meisjes mee gediend zijn. Ook kopen? Voor slechts 5 euro is het pdf-patroon van jou! Meer nog: tot en met 19/6 krijg je 10 % korting met de code Noa10.

Stof Noa Timo: naamloos, canvasje, indertijd gekocht bij Liesellove
Grijze Noa Amélie: Lilybalou, Mon Depot
Groen-gele Noa Amélie: Soft Cactus, Maastrichtse markt 
Patroon: Noa Pants van Compagnie M

18 opmerkingen:

  1. Zo'n grappige foto's met de laarzen :-) Allebei heel mooie Noa's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie broeken met een hilarisch verhaal (achteraf gezien dan want als je er midden in zit dan is dat minder weet ook ik uit ervaring en onze bank is er nog steeds getuige van ;)....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai nee... Gelukkig heb ik grote handen en hysterisch genoeg geschreeuwd ☺
      Geen zichtbare herinneringen hier...

      Verwijderen
  3. haha, ik zit hier nu ook te gniffelen :-)
    Mooie Noa's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn 16-jarige ik had nooit gedacht dat ik als volwassene vrijwillig kots zou opvangen 😆

      Verwijderen
  4. Nou ben ik wel heel benieuwd naar die plooien in de zwarte stof ;-)! Leuke noa's, leuke foto's en een leuke post. Geslaagd maal drie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dank je wel! Bij gelegenheid probeer in de zak toch eens op de gevoelige plaat te leggen, en gooi ik die op IG.

      Verwijderen
  5. Mooie broeken, hoe een kotsverhaal toch heel leuk is om te lezen... en vooral twee prachtige kleinkinderen van ons. SCHATJES!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo'n tof idee, paspel in plaats van een zoompje!
    Zo'n toffe mama, zo laarsjes vol water mogen springen!
    En dat kots-vangen, ja, het is een sport he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een mooie fotoreeks: 100% geslaagd

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik lag even strike met de herkenbaarheid van je verhaal... mooie exemplaren zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het leven zoals het is. Blijkbaar nog veel meer dan ik dacht.
      Dank je wel!

      Verwijderen