donderdag 19 mei 2016

Timo's Taal #5

Het is een eeuwigheid geleden dat ik nog Timo's taal gepubliceerd heb.
Een tijdlang heb ik echt gevonden dat hij gewoon veel te verstandige dingen zei. Gelukkig is die periode vol-le-dig overgewaaid.


Maar ik heb een grote poep! Timo vindt dat een kleutertoiletje niets voor hem is.

Mmm, Billieworst! Salami in de vorm van een bloem. En Billie, da's het vriendje van Maya. Blijkbaar.  Ik dacht dat ik mijn zoon weghield van Studio100. Bon, merchandising hebben we in ieder geval niet nodig.

Klein. En dun. En hij lijkt op een dinosaurusbaby. Op de vraag hoe de papa van kleine Bas eruit ziet.

Het is geschilderd! Toen we in het Hallerbos waren, en ik wees op de bloemenpracht, geloofde onze zoon niet dat hij er met beide voeten in stond.

Oei, ik heb mij vergist! Hij zei vlieger tegen zijn straaljager. Enfin, tegen zijn papieren vlieger.

Maar mijn voeten zijn te groot! Ik vroeg hem om op muizenvoetjes te lopen, zodat zijn zus niet wakker zou worden. Ik weet het, het ligt aan mij. Muizenvoeten, slaat nergens op.

Het is bevloren. Toen ik leerde lezen, ging er een wereld aan 'juiste woorden' voor mij open. Hij zal dat ook hebben.

Amerika is een bos waar de indianen wonen. Onder andere jongen, onder andere.

Rarara, het is groen en het glijdt van een berg. Wat is het?
Als je denkt het antwoord te kennen - met name een skiwi - moet ik je teleurstellen. Het antwoord is een slee. Een groene slee.

Cola, da's keivies, cola! En hij meent het. Ekkebèkkecola. 

Ik zie een merel. 't Was een duif, maar hey, nice try.

Op 8 jou. Volgend op het gesprek. "Jij bent jarig op 8 mei. Op 8 mei. Wanneer ben jij jarig?". 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten