vrijdag 31 juli 2015

Een Olesnoepje

Timo is al eventjes in truiennood, dus moest ik nodig gaan naaien.
Kopen gaat ook, zeg je?
Ja, kopen gaat ook. De laatste trui die ik kocht voor hem was op 18 juni. De dag erop ging hij op schoolreis, en dan zou ik ook bevallen. Ik wist dat, ingeleid worden is wel handig voor je persoonlijke agendaplanning. Een trui kopen leek me daarom een goed plan.
Een donkerblauwe hoodie. Praktisch, maar een beetje saai.
Timo is geen saaie kleren meer gewoon. Gevolg: een verloren trui op 19 juni.
Ik naai ze toch liever, die kleren.

Dus voilĂ . Na een testversie om het patroon onder de knie te krijgen, heb ik deze week zijn echte Ole afgewerkt. De stoffen heb ik gekocht toen ik naar De Stoffenkamer ging. Toen had ik 30 cm velours nodig. Ik heb het eerder al gezegd, De Stoffenkamer valt te mijden als je je niet wil laten vangen aan impulsaankopen. Snoepjes, dat zijn het.

Maar een snoepje, dat is mijn Ole ook geworden.
Buitenkant blauw, binnenkant roestbruin, met een contrasterende boord en kap.

Zakjes en een verstopt knopenpad.
De bruine kant heeft uiteraard een contrasterende blauwe boord een kap, blauwe binnenzakken en ellebooglappen.
Ik heb altijd schrik dat de 'binnenkant' te saai wordt, waardoor ik dat probeer te compenseren en uiteindelijk deze kant toffer vind. Bij mijn testversie heb ik dat ook al ondervonden.

En jullie, welke kant prefereren jullie?

Patroon: Ole - Zonen 09
Stof: De Stoffenkamer (de blauwe is Lillestoff, en van de roestbruine heb ik geen idee)

1 opmerking: