donderdag 16 juli 2015

Een voedingstopje

Kennen jullie dat? Je gaat naar de winkel om biais - enkel biais. Je kijkt écht alleen naar de biaisrollen en kiest je kleur uit. Je zet je oogkleppen op en gaat naar de toonbank. Daar rolt de winkeljuffrouw je acht meter af, en hops, voor je het weet heb je een couponnetje vast uit de mand naast de toonbank. Zoals snoepjes aan de kassa in de supermarkt, maar hier werkt het echt.

Om mij niet te schuldig te voelen, zag het stofje de kast niet, en werd het -relatief- snel verwerkt tot een broodnodig T-shirtje voor de mama.
 Een klein restje werd een schattig haarbandje voor de dochter.
Ik gebruikte daarvoor deze tutorial, maar op het moment dat ze met lijm beginnen knoeien, heb ik alles toch maar mooi vastgezet met naald en draad.



Het couponnetje was 60 cm, en daar doe je voor dameskledij niet mee wat je wil, zeker niet als je stof bij het drukken fout heeft gelegen en in de breedte 10 cm verliest. Maar kijk, een sporty T-shirt lukt in ieder geval wel (en ik kon toch niet gaan kijken of er grotere couponnen tussen lagen.).

Mijn basis is een goed zittend basic topje van boob. Ik plooide het dubbel, legde het op mijn stof en knipte errond. Een achterpand, twee voorpandjes en twee schouderbandje. Simpel is soms het sleutelwoord.

 

Ik vind het leuk dat de onderkant afgerond is. Dat maakt het kledingstuk een beetje gesofisticeerder en  mij een beetje minder geblokt.

Voor de oplettende lezer die daarstraks "twee voorpandjes" las, en het concept van borstvoedingstopjes niet kent: je zorgt dat de borst makkelijk toegankelijk is zonder je volledig bloot te moeten  geven. Bovenste pandje een beetje omhoog, onderste pandje een beetje omlaag. Er bestaan ingenieuzere manieren, maar dit topje had dat niet nodig. Iets met simpel en een sleutelwoord.

Baby dronk, en merkte dat het goed was.



Stof: Froy & Dind van De Stoffenkamer
Patroon: overgetekend van een bestaand topje

3 opmerkingen:

  1. Super! Als er nog eens een baby komt dan wil ik dat topje ook maken! Het staat je goed. Je straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super! Als er nog eens een baby komt dan wil ik dat topje ook maken! Het staat je goed. Je straalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zeer mooi en ja bij bv t-shirts kunnen ze soms ook iets voor de baby assorti te maken doen he

    BeantwoordenVerwijderen