vrijdag 21 november 2014

Vissen

Een tijd geleden heb ik mij eens laten gaan. Se-ri-eus laten gaan.
Ik zag één prachtig Lillestoffje, en toen nog eentje, en nog eentje, en nog eentje. Ik eindigde met twaalf meter stof*.

En toen liet mijn lijf zich gaan. Winterslaap, anybody? Al vier keer heb  ik mijn wekelijkse naaiavondje gemist. Het lijf was op, en boef, het viel in slaap. Er veel aan te zeggen had ik niet. Al een maand lang is't een gevecht met mezelf om langer wakker te blijven dan mijn zoontje. Een peuter.

Dit alles om jullie maar te zeggen dat mijn tijd waarin ik kon naaien opeens gereduceerd werd naar... nul, quoi. Een bijna afgewerkte longsleeve voor mijn kleine man (je kent dat wel, halsboord ziet er niet goed uit, losgetornd, en voor de rest enkel nog omzomen) lag al weken onaangeroerd in de kast. Tot ik deze morgen om halfzes wakker werd - een teken, ik zeg het u. Ik sprong uit mijn bed, en zette die halsboord eraan. Binnenstebuiten weliswaar, dus ik tornde die los, en zette die er nog eens aan. Hopen dat de uitsnijding nu niet te diep wordt, met al mijn overlockgeweld...

Ziehier het resultaat:



De golf heb ik met de achterkant van de stof gemaakt. Want eigenlijk vind ik die kant ook geweldig. Ook al kun je de kleur niet goed zien op de foto. Komt ervan als het donker is en ik mijn keuken verlicht met één peertje. Wat je wél kunt zien is dat het zo lekker golvig opkrult aan de randjes.


Nog steeds in thema: omgezoomd met een golfje 


Een zakje (stof achterzijde) dat niet helemaal recht hangt, maar op deze foto kun je dat lekker niet zien. En dan terug een visje erop. Ik heb me uitgeleefd.


Van mij mag het ventje opstaan.


Stof: Lillestoff  - Fish 'n Chips Kombi
Patroon: Mushroom T-shirt uit Ottobre 2014/3 (maar dan zonder de zakjes)


*Van die twaalf meter stof had ik één stofje voor mezelf gereserveerd. En welk is dan net het favorietje van mijn 2,5-jarige? Right. En dat moederhart geeft hem maar zijn zin.
Al heb ik er wél voor gezorgd dat ik er ook een longsleeve voor mezelf uitkrijg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten