woensdag 20 augustus 2014

Lange Theo

Na het behoorlijk geslaagde, maar helaas wat krappe zomerhemdje, heb ik me gewaagd aan een grotere Theo met lange mouwen. Want vooruitziend als ik ben*, had ik wel al in het snotje dat het weer wat minder zou worden.

Pythagoras zou vast enthousiast zijn, want de voor het patroon zo typerende driehoekjes werden in het kledingstuk verwerkt. Opzienbarend, hoe zo'n details je hemdje het cachet geven als ware het kwam het uit de winkel.
De accentstof (de blauwe Toddler Ivy) komt uit hetzelfde kleurenpalet als de hoofdstof (Granny's Tiles). Een veilige keuze, maar een prachtige match. Dank u Soft Cactus!

Ik gebruikte de donkerblauwe stof met kleine bloempjes ook om een paspeltje te maken. In dit hemdje zit dus fluogroene metserskoord verwerkt. Volgens de echtgenoot was er ook witte, "maar ja, dat was een rol van 100 meter!". Alsof ik dat niet zou opkrijgen. Volgens mij beseft hij nog niet helemaal hoe groot de passie hier geworden is. Maar misschien begint het hem wel te dagen, want op de de fluogroene rol zit er immers 50 meter.

Omdat dit beestje een ongeduldige aard heeft**, foto's zonder model:










* Ten eerste ben ik helemaal niet vooruitziend, maar doe ik gewoon lang over een project, en ten tweede hoef je natuurlijk geen helderziende te zijn om te weten dat het op het einde van de zomer wel eens wat frisser zou kunnen worden. Tot zover mijn zelfrelativering.

** Helaas ben ik dat wel, ongeduldig.


Patroon: Theo (Zonen09)
Stof: Soft Cactus (markt in Maastricht)
Knopen: Veritas

1 opmerking: