maandag 18 augustus 2014

Lanceer eens een nieuwe hype

Vind je de schoenovertrekken superfancy (vast!), heb je interesse om een doktersoutfit te knutselen en horen deze bacterieremmers daar bij (vanzelfsprekend!) of haat je het om je huis te dweilen na bezoek met modderpoten (vanzelfsprekend!)?

Zoek dan je stofje uit. Eén kant hoort plastiekerig te zijn, en de andere bij voorkeur gewone stof. De vuiligheid dringt zo niet door je sloef, en je modeaccessoire heeft effectief zin. Yes!
Een waterdichte matrasbeschermer is ideaal.
Knip daar rechthoeken uit. Ik geloof dat ik 38 op 30 nam, maar eigenlijk komt dat niet zo nauw.
Knip de hoeken af. Vijf op vijf leek mij een goede maat.
Maak een tunneltje van een tweetal centimeter door de randen om te stikken. Daar schuif je met een veiligheidsspeld een elastiek door die je heel hard aantrekt.
Interessante tip (die ik pas na 7 paar sloefen ontdekte) om duimkrampen te vermijden: plooi de randen om met de gewone stof op elkaar. Plastiek op plastiek doet niet goed schuiven, zeker niet na een hoekje of twee.

En nú ben ik wel eens benieuwd hoeveel versies ik nog zal zien. Een nieuwe hype is gelanceerd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten